مطالب این بخش جمع آوری شده از مراکز و مؤسسات مختلف پاسخگویی می باشد و بعضا ممکن است با دیدگاه و نظرات این مؤسسه (تحقیقاتی حضرت ولی عصر (عج)) یکسان نباشد.
و طبیعتا مسئولیت پاسخ هایی ارائه شده با مراکز پاسخ دهنده می باشد.

  کد مطلب:21553 شنبه 1 فروردين 1394 آمار بازدید:5

در جامعه امروزي كه بيشتر مردم به مسائل ديني بي توجه هستند براي اصلاح وتزكيه نفس چه پيشنهادي داريد
از اين كه چنين سؤالي را مطرح كرده ايد، جاي بسي خوشوقتي و مسرّت است. در اين راستا به چند نكته اشاره مي كنيم: الف) تا جايي كه امكان دارد از محيط ناسالم، فاصله بگيريد و تا آن جا كه اختيار با شما است سعي كنيد به محيط سالم پا گذاريد؛ چون در جايي كه عده اي مشغول لاابالي گري و گناه هستند، قهراً در روحيه انسان تأثير خواهد داشت و دل را براي ارتكاب گناهان نرم و مستعد خواهد ساخت. ب ) رفقاي صالحي انتخاب كنيد. افرادي پاك، متعهد و پارسا كه با رفتار، گفتار و ديدارشان، براي شما الهام بخش درستي و تقوا باشند. به حضرت عيسي (ع) گفتند با چه كسي مجالست كنيم؟ فرمود: {Hمن يذكركم اللَّه رؤيته و يزيد في علمكم منطقه و يرغبكم في الاخرة عمله H}{M ؛ با كسي كه ديدارش شما را به ياد خدا اندازد و گفتارش براي شما آموزنده باشد، رفتارش شما را نسبت به آخرت انگيزش دهدM}. ج ) در محافل مذهبي شركت كنيد. د ) با علما و دانشمندان مذهبي در ارتباط باشيد و حتي الامكان با سؤال كردن، از محضر آنها استفاده كنيد. ه ) به تلاوت قرآن - ولو روزي چند سطر - مقيد باشيد. كه اگر اين كار ادامه داشته باشد بسيار سازنده خواهد بود. و ) از دعا و نيايش غافل نباشيد. با رعايت اختصار ولي به طور مداوم آن را به انجام رسانيد. ز ) از رفتن به مشاهد مشرفه - نظير زيارت حضرت امام رضا(ع) و در صورت امكان حرمين شريفين و عتبات عاليات، غفلت نورزيد. زيارت اين مشاهد در ارتقاي تقوا و ايمان اثر بسيار سازنده دارد. ح ) نكته ديگري كه بايد مورد توجه اكيد شما باشد، خودسازي است. در فراغت و خلوت با خود، گفت وگو داشته باشيد و از دستورالعمل مشارطه، مراقبه و محاسبه [ اين دستورالعمل از عرفا است كه در وظائف و مسؤوليت ها ابتدا بايد با خود شرط كرد و تعهد سپرد و در حين عمل، بايد كمال مراقبت را داشت تا شرايط عمل شود و پس از عمل، بايد خود را محاسبه نمود و نمره داد] به نحو احسن استفاده كنيد. ط ) همه چيز را نمي شود از محافل و مجالس و به طور شفاهي از افراد گرفت. بنابراين يكي از مسؤوليت هاي اساسي خود را مطالعه قرار دهيد. مراقب بازار كتاب باشيد و به طور مداوم، كتاب هاي ارزشمند و مفيد را خريداري و مطالعه كنيد.

مطالب این بخش جمع آوری شده از مراکز و مؤسسات مختلف پاسخگویی می باشد و بعضا ممکن است با دیدگاه و نظرات این مؤسسه (تحقیقاتی حضرت ولی عصر (عج)) یکسان نباشد.
و طبیعتا مسئولیت پاسخ هایی ارائه شده با مراکز پاسخ دهنده می باشد.